FaraDiha's Blog

*Disclaimer




Hello and Welcome my followers & Silent reader. My blog , My story ! Dont like it ? Get off

Be nice here, follow please!! :)



The Cbox Song



♦ URL blog wajib ade not email
♦ Harsh words & Anon not allowed


Credits


This skin is made by : Mrs. AF
Some helped from :
Ayesha
Some coding from :
Syarah
Using basecode :
SyaSyakimsyasya

All rights reserved ® Fara Diha 2011 - 2013


♥ Luahan Hati ! ♥ :)


Friday, March 9, 2012 10:05:00 PM 2 Atashinci(s)




Allhamdulillah..Fara masih di beri peluang untuk bernafas & melihat dunia ciptaan Allah swt :)
setelah sebulan Fara pergi membawa diri merawat hati dan menenangkan fikiran yg cukup bercelaru sejak akhir2 ini ..pelbagai persoalan bermain di benak fikiran ..
Lama Fara tinggalkan laman blog ni & kini fara kembali untuk terus mencoret kisah hidup yg penuh ranjau namun ade had nye.. 

Dalam tempoh satu bulan fara pergi membawa diri dgn tujuan untuk merawat hati .. :D
sama sekali aku silap.. aku sangka aku mampu untuk melupakan semua & mulakan hidup baru.. not that easy guys ! setibenye aku di kampung,, aku mula merindui mereka yg sering bersama aku sewaktu aku disini..keluarga & rakan2 sering bermain dalam ingatan.satu  per satu kenangan aku imbau.indahnye hidup berteman.. :'D

Sungguh tulus & suci kasih seorang ibu..walau kadang sering aku bertindak mengikut hati yg berdarah mude ni.. Alhamdulillah .. ibuku seorang yg memahami dalam soal hati dan perasaan .. segala tentang cerita cinta Fara ibu yg mesra di panggil "MA" adalah org yg pertama akan tahu..Fara admit Fara ramai kawan..ramai sgt! tp diorg hanye mampu menjdi teman untuk bergelak ketawa..susah nk cari kawan yg sudi mngis sama2 dgn kite .. ritee ? bukanlah xde lgsung tp setakat bole kira dgn jari jek.. pernah ade mereka yg sudi pinjamkan bahu untuk fara dan fara masih egt... Terima Kasih :D

Berbalik pada cerita pasal my mom .. since fara ade kat sane hari2 Ma call tye khbar and so on laa..Ma tau ape tujuan balik kampung..sering ma igtkan tabahkan hati..dirikan solat dgn sempurna..berdoa pada yg Maha Kuasa..jujur aku sering menitiskan air mata di saat pesanan bertalu-talu yg kedengaran di hujung talian..sebak di dada xmampu aku tahan..

Saban hari aku termenung di beranda yg menghadap ke laut..Allahhuakbar ! sguh tenang hati ini seolah-olah dia mengerti ape yg aku rase...segala isi hati aku bagaikan telah dibawa pergi bersama desiran ombak pantai :')
aku mula melupakan ape yg membuatkan aku jadi x keruan..
namun, ku sangkakan panas sampai ke petang rupanya hujan di tgh hari ..
24 feb 2012.. ma call macam biasa tp nada suaranya cukup berbeza drpd sebelum ni..aku masih bergurau senda seperti biasa.. tiba ma cakap macam ni :-

ma: kak..ma tahu kak sorg yg kuat..ma harap kak xambil kisah sgt dgn ape yg ma nak bgtau ni..ma harap sgt kak buang yg keruh & ambil yg jernih ... kak,, xpernah ade ibu yg sggup tgk ank die kecewa..wlopun sering di marahi.. tp cayelah seorg ibu sentiasa mendoakan yg terbaik untuk ank2 diorg..mak selalu doakan kak dapat jodoh dgn org yg baik2 & boleh jage ank ma mcm mne ma jage.. ma mo tgk org sia2 kan ank ma..
Sumpah mase ni Fara sebak gile..tp masih boleh tahan..masih mampu tersenyum :D

Fara: emm.. ma nk bgtau npe eh? suspen je bunyi..jgn main2 la.. haha
Ma: td ma suruh adik buka Fb die .. ma tgk gambar die dgn pompuan lain.. mesra..peluk2 bgai..dah la kak jgn nak igt lg kat die.mulakan hidup baru..tabahkan hati . kuatkan semangat..ma sentiasa doakan yg terbaik untuk kak..kak pon bole buat solat istikarah.. mntak Allah tunjukkn jalan yg terbaik.. klu die bkn jodoh kak.. mtk sgle perasaan yg ade di jauhkan.

Ya Allah.. aku diam tak terkate..jantung bagaikan behenti berdetak..darah menyerbu naik ke muka.mate mula berkaca & terus gugur bagaikan hujan sdg menyiram bumi.. aku jatuh terduduk..hati meraung sekuat yg mugkin..
ganggang telefon masih di telinga namun aku aku xmpu bersuara..hnye suara ma yg sayup2 kedengaran tak berhenti2 cube menenangkan aku ...
Fara xmo ma tau fara nages terus fara letak fon & lari pergi kat beranda belakang rumah yg m'hdap pntai sambil dgr lagu ... fara mngis sepuas hati ..!!
bukan sebab aku bodoh tp aku xmpu dah nk tggung sgle beban yg aku pikul sebelum ni .. Astarfighrullahalzim..

Sejak dari hari itu ...aku mula menutup pintu hati ini dari menerima mane2 insan yg bername lelaki ! ade yg cube mendekati aku serce jujur.. aku takut..aku takut aku gagal untuk jd yg terbaik sperti yg aku cube sebelum ni .. maaf kan aku :'(