FaraDiha's Blog

*Disclaimer




Hello and Welcome my followers & Silent reader. My blog , My story ! Dont like it ? Get off

Be nice here, follow please!! :)



The Cbox Song



♦ URL blog wajib ade not email
♦ Harsh words & Anon not allowed


Credits


This skin is made by : Mrs. AF
Some helped from :
Ayesha
Some coding from :
Syarah
Using basecode :
SyaSyakimsyasya

All rights reserved ® Fara Diha 2011 - 2013


♥ Salam Aidiladha ♥


Sunday, November 6, 2011 3:17:00 PM 0 Atashinci(s)




Assalamualaikum wbt :)
hehe,,da tgk pic kan ? smangat raye la tu .. hoho
budak yg bwah tu je yg smagat raye..sy tak .. gambar lame jek tu..haha..refresh balik je.. hoho :)
Hari ni agak bosan lah..so keje sy ialah mngadap fb & update blog .. *ta sedar diri nak exam 8 hari je lg...huhu =.="

Sekarang musim org mnunaikan rukun Islam yg ke 5 iaitu menunaikan haji ..
Alhamdulillah bg mereka yg telah mndapat seruan dpd Allah swt untuk berkunjung ke tanah suci Mekah ..Semoga mereka mndapat Haji yg mabrul :).. Amin .. 

Apakah maksud korban yg sebenar ??
Dalam satu peristiwa yang diriwayatkan oleh Ahmad dan Ibnu Majah daripada Zaid bin Arqam, pernah seorang sahabat bertanya kepada baginda:
‘‘Wahai Rasulullah, apakah erti korban ini?” tanya sahabat. 
‘‘Itulah sunnah daripada datukmu Ibrahim,” jawab Rasulullah. 
“Apakah keuntungan korban itu untuk kita?” tanya sahabat itu lagi. 
‘‘Setiap helai bulu haiwan korban itu merupakan satu kebaikan (hasanah),” jawab Rasulullah. 



bayangkan betapa byk kbaikan yg kita buat jika kita melakukan ibadah korban ni ? Masya Allah .. 

Hoho .. wat mse ni fara blom layak kot nak buat ibadah korban nih.. hehe.. nanti da besar Insya Allah lau ade rezeki & panjang umur ..
hehe..


”Tidaklah keturunan Adam melakukan suatu perbuatan pada hari nahr yang lebih dicintai Allah selain mengalirkan darah (menyembelih haiwan korban). Haiwan sembelihan itu akan datang pada hari Kiamat membawa tanduknya, kukunya, dan bulunya. Sesungguhnya darah haiwan sembelihan itu sampai kepada Allah lebih dahulu daripada sampai ke tanah. Maka sucikanlah diri kamu dengannya.” (Riwayat Ibnu Majah dan At-Tarmizi).

Seandainya ada sesuatu yang lebih utama daripada penyembelihan haiwan korban yang menjadi penebusan manusia di atas segala nikmat, tentunya Allah tidak akan menyebutkan penyembelihan haiwan korban itu menerusi firman-Nya yang bermaksud: ”Dan kami tebus anak itu dengan seekor sembelihan yang besar, sebagai tebusan ke atas Ismail a.s.” (As-Shaffat: 107)


#sumber=google 

nak buat sendiri mmg ta termampu .. huhu .. =.="

ouke lah .. smpai cni dulu ye... xde idea ag da na tulis pew ? hoho 
tgk gambar jom (!) 







ouke done (!) bye2 ... :) Assalamualaikum wbt ...
*bg yg balik kampung tu hati2 ye..