FaraDiha's Blog

*Disclaimer




Hello and Welcome my followers & Silent reader. My blog , My story ! Dont like it ? Get off

Be nice here, follow please!! :)



The Cbox Song



♦ URL blog wajib ade not email
♦ Harsh words & Anon not allowed


Credits


This skin is made by : Mrs. AF
Some helped from :
Ayesha
Some coding from :
Syarah
Using basecode :
SyaSyakimsyasya

All rights reserved ® Fara Diha 2011 - 2013


♥ Fokus SPM ♥


Friday, October 14, 2011 12:23:00 AM 0 Atashinci(s)

Assalamualaikum pembuka bicara,
meyh bace cni fara nak cerita !
*ahahahaha ! koya lagi ! aduss ~ :P
ntah betul ke tidak,,haraaam aku tatao ! hentam jek.. :D Janji aku bahagia ! :)

ouke ! starting from diz moment ! aku ade 32 hari lagi ntok SPM (!) *grrrr bnyik cam lame ag je..tp aku da mule rse sempuut nak cover 9 subjek yg aku amek :-

1.Bahasa Melayu
2.Bahasa Inggeris
3.P.Agama Islam
4.Sejarah
5.Matematik
6.Geografi
7.Ekonomi Asas
8.Perdagangan
9.Sains

haiyakk ! xbyak mne pon weess ! da la xde lg yg aku dapat A mse trial :'( .. sedih ouke ! tp bnda jd pon kan??so,pas ni aku kna wat yg terbaik biar org da taley nk kutuk aku lg..:(
ntok SPM ni aku xbrani nak target byk kot ~ stakat 4 aku mampu lg..lau mse PMR aku dapat 3A2B2C1D...tu pon yg mse trial aku xdpt A gak.. :) Ni result PMR

BM=B
BI=A
MATH=D
SC=C
SEJ=C
PAI=A
KH=A
GEO=B

ouke la tu kot dpd mse trial aku xde A lgsung.HAHA~
Dah la tu yg lepas kan ? so, aku da tanam kan azam baru aku nk wat yg terbaik :) Insya Allah .. demi mak & ayah aku..da sah2 aku ank sulong,,harapan diorg ntok aku?? msti tggi kan?? dah ramai kot yg nasihat aku gtu
sbg contoh cg aku ni...di saat aku tulis entry ni.. ni mcj yg aku dpt

:- blajar la molek k,,ni nasihat sbg seorang abg ni..bkn setakat sbg cikgu je..fara tu ank sulong,,harapan kluarga..sekurang2 nye fara bg r diorg gembira dgn kejayaan fara !

Jujur aku cakap,,aku trase bgai nak ngis,,aku tkot aku xdpat wat tu semua..ape prasaan mak & ayah aku ?? =.="
Ya Allah !
lau mak ayh fara tau pew yg ade lam ati fara skunx !

"Ma ,, Abah....maafkn kak klu kak bkn ank yg baik..halal kan mkn minum kak..kak tau kak byk susa kan ati ma dgn abah..kak byk wat ma skit ati...sb ma selalu ckp gtu...tp ma,kak xpena cket ade niat nak wat gtu..Ma...klu ma tahu..kak mmg nk ma bgga dgn kak ! nk ma syum tgk kejayaan kak..tp kak tkot kak taley wat sume tuu,mmg kak takot sgt ... 
tp ma.. Insya Allah kak akn usaha untuk sume tu.. tlg redha kan sgale bnda...kak akn usaha dapatkan apee yg ma harap kan...ma nk tgk kak blaja tggi2 mcm ank org lain kn?? Insya Allah kak akn usaha demi ma.."

Sekadar ape yg terbuku di hati aku ! :'(


# SPM :D

# hehe ! aku mesti belajar2 betul2 ntok ni 
wat mse ni aku nak lupekan semua .. spm lg pnting...pnentu hidop aku..smalam mse aku duk bincang ngan nazreen..bnda pling byk dy ulang ialah belajar molek..jgn pkir bnda lain..jge diri (!)...ouke..ble dah byak dgr nasihat mcm tu aku jd cam tacinx cket kot ~ tatao knp..?pesanan nazreen smalam lbih kurang cam gni

:- fara belajar molek..jge diri...tlg la belajar sgguh..fara dapat result molek yen bg hadiah..abg nas pon bgtau yen...lau fara ade A ,,wlopun satu je...ye nk bg hadiah kat fara..mcm fara nak aritu ...tu janji abg nas...adiah dpd yen..biarlah rahsia :)
urmmm..stress kot pkir exam.. tp bile aku da muhasabah diri cket..aku SEDAR !! FOKUS,,FOKUS,,FOKUS !!! :)
demi pew yg aku nak ! bnda lain tolak tepi dulu :)
mne tau kan ?? Untung2 nanti dapat handphone blackberry percuma ~ hehe !


p/s:: ntok semua yg follow blog ni..yg mane nk exam jgak tu..SELAMAT MAjU JAYA fara ucapkan..doakan  fara :) 
~ SEKIAN~